Thursday

A postás mindig kétszer csenget - európai csomagcserebere


Esküszöm, ez majdnem jobb, mint a karácsony. Még ünnepek előtt jelentkeztem – most előszőr – az Euro Blogging by Post elnevezésű gasztroblogos rendezvényre, és már nagyon vártam. Képzeljétek csak el: az ember megkapja egy másik gasztroblogíró postai címét – valaki, valahol Európában –neki kell egy gasztro- csomagot küldeni – cserébe pedig ugyanezt kapja az ember – a küldő személye és országa persze az utolsó percig titok. Ez alkalommal az esemény házigazdája Johanna volt, a the Passionate Cook gasztroblog írója, aki előtt le a kalappal a sok szervezés, címpárosítás és a csomagok nyomonkövetése miatt, nem semmi munka. Köszönjük!

De Johannát leginkább azért illeti köszönet, mert a legnagyobb meglepetésemre és örömömre, ő a feladója a nekem szóló csomagnak, amelyet ma reggel kaptam meg! Mennyire szuper!! Johanna osztrák lány és Londonban él, továbbá az egyik kedvenc blogom szerzője. (Pont az ő házi Baileys receptjét ajánlottam teljesen véletlenül tegnap) Fantasztikus receptek vannak a blogján, ő csinálja a leggusztább party falatokat.

Néhány nappal ezelőtt még szervezői minőségében pont kaptam tőle egy e-mailt, hogy ne aggódjak, szervezési okok miatt csak a hét vége felé fogom megkapni a csomagomat. Mondtam, hogy OK, türelmesen várok (bár őszintén szólva közben már alig bírtam kivárni, hogy kiderüljön végre, hogy ki az én bónusz mikulásom..). Ma reggel pedig jó korán csöngetnek (kétszer), kinyitom az ajtót (még a napszaknak megfelelően némileg alulöltözve) és végre végre megérkezett: a csomag pedig nem máshonnan, mint Londonból jön, a feladó pedig Johanna. Hurráá..A csomag valami elképesztően zseniális, minden egyes részét imádom. Ezek vannak benne:


> Egy csomag nagyon jó minőségű eredeti szardíniai speciális rizottónak való rizs + egy gorgonzolás, rukkolás, körtés rizottó recept, amit már ki is próbáltam (lsd. alább). Johanna oldalán még van néhány további guszta rizottó recept, azt hiszem, hamarosan azokat is kipróbálom majd.

>Egy csomag gorgonzola sajt
> Egy csomag jó minőségű csokoládé reszelék, amely Johanna otthonához legközelebb eső csokoládé- és cukrász szaküzletből származik és amelyből majd egy chilis vaníliás forró csoki lesz asszem
> Egy doboz házi készítésű süti – ő csoko-mokka bab-nak hívja, a recept itt található angolul. Igazán kis ártatlannak tűnnek, de hű…isteniek. Olyan felnőtt süti, gazdag, keserű, csokoládé ízzel, én mindenesetre oda vagyok érte
> Két különleges csokoládé egy osztrák csokoládé készítőtől, a Zotter cégtől, amely Johanna megjegyzése szerint a legkülönösebb ízkombinációkat gyártja. Az egyikben tejszínes epres töltelék van, a másik pedig egy meggyes-marcipános-szezámnugátos csoda.
> Egy csomag wasabi-s mogyoró, amivel Johanna elmondása szerint teljes függőségbe került. (A wasabi egy csípős japán zöld színű tormafajta, ilyen ízesítésű ropogós fűszeres kabátba van burkolva a mogyoró). Hát , most már meg tudom érteni , ez a cucc isteni. Komoly pszicholoógiai kihívás, hogy az ember ne nassolja el az egészet egyszerre. Én reggel konkrétan a sminkem minden egyes fázisa között benéztem a konyhába és „csipegettem” belőle egy kicsit (ez két dologhoz vezetett: 1. elkéstem a munkahelyemről, 2. kb. a zacskó felét elfogyasztottam reggelire
> És végül de nem utolsósorban egy csomag vörös színű chilis durumtésztát a hozzá szóló recepttel.


Hát, ez a csomag teljesen lenyűgöz, nagyon nagy örömöt szerzett és már alig várom, hogy ezeket a különleges hozzávalókat felhasználjam valami jó alkalomra. Remélem az én csomagom is rendben megérkezik, már aggódom, mert még nem jelentkezett nálam a címzett.

A rizottót pedig már ki is próbáltam és őszíntén mondom, hogy minden túlzás nélkül állítom, hogy ez az egyik legfinomabb étel, amit valaha is ettem. Komolyan! (Ez az igazi olasz rizottó, amely krémes, lágy, már-már tejberizs állagú, nem a magyar csirkemájas típusú rizottó) A körte, gorgonzola, rukkola kombinációja klasszikusnak számít és a rizottóban elképesztően jó. Tökéletes téli esti, nagyon igényes, ízekben gazdag dolog. Johanna instrukcióit szó szerint követtem, az égvilágon semmit nem szükséges rajta változtatni, annyira jó.

Johanna gorgonzolás, rukkolás, körtés rizottója (2 személyre)

2 mogyoróhagyma, apróra kockázva (vagy 1 közepes vöröshagyma)
20 dkg rizottó rizs (kerek szemű, pl. arborio típusú)
1, 25dl száraz Martini (vagy Noilly Prat, ami egy Martini-hez hasonló ízű száraz francia vermut)
3, 75dl húsleves (ez igazival tényleg nagyon sokkal jobb, mint kockával)
15 dkg gorgonzolasajt (kockákra vágva)
1 közepes méretű körte (falatnyi darabokra vágva)
5dkg rukkola
tálaláshoz parmezánforgácsok (opcionális)
­­*én a tetejére szórtam még egy marék durvára vágott diót

A hagymát 3 ek olívaolajon pirítom, amíg el nem kezd picit barnulni. Hozzáadom a rizst, átforgatom, 2 percig pirítom. Ekkor hozzáöntöm az alkoholt és megvárom, hogy a rizs felszívja és teljesen elpárologjon. Ekkor hozzáadom a húsleves ¼ részét. Takarékra veszem a hőt és lefedve addig főzöm, amíg a rizs teljesen beszívja. Ekkor ismét ¼ rész húsleves jön, amíg teljesen felszívódik. Ekkor jön hozzá a kockázott gorgonzola, amelyet folytonos keverés mellett beleolvasztok. Megint ¼ rész húsleves, amíg ismét felveszi a rizs. Most jön hozzá a kockázott körte és az utolsó ¼ rész húsleves. Most már csak annyit kell főzni, hogy a körte megpuhuljon és a rizs is majdnem teljesen puha, de még harapható (al dente) legyen. Leveszem a tűzről és legvégül belekeverem a rukkolát, amely összeesik magától. Egy-egy húsleves fázis után kb. 3-4 percet kell főzni alacsony lángon. Nekem a rizottó összesen kb. 20 perc alatt készült el, hagymapirítással együtt.

Vissza az eredeti íráshoz a Chili&Vanília főoldalra