Friday

Nem merem hamis máglyarakásnak nevezni

Ismét egy édességes témájú nemzetközi food blog eseményre íródott ez. Amikor angolul írok, akkor azért többnyire megpróbálok valami jellegzetes magyar receptet bemutatni, ez néha sikerül, néha kevésbé. Az biztos, hogy könnyebb dolgom van, amikor édesség a téma, hiszen annyi híres, fantasztikus magyar sütink és édességünk van, hogy évekre elegendő recept lenne a tarsolyomban. Na de, a mostani rendezvény témája, a cukormentes (vagy alacsony cukortartalmú)! Húha, ez nehéz tészta. Így hirtelen nem túl sok magyar édesség jut eszembe ami olyan haj de nagyon light-os lenne..Úgyhogy itt kicsit azért gondolkodnom kellett és amit végül csináltam, azt nagyon élvezetes volt készíteni. Ráadásul szép és finom. Úgyhogy végül is kifejezetten örültem, hogy Sam ezt a témát választotta, egyébként is ez tökéletes így a karácsony utáni semlegesítő időszakban.

Amit végül csináltam, az tulajdonképpen egy hamis máglyarakás, ami annyira hamis, hogy nem is merem máglyarakásnak nevezni, nehogy itt felháborodást okozzak…Gyakorlatilag úgy szétszedtem és pont a fő hozzávalóktól fosztottam meg (úgymint zsömle, tojás, cukor, baracklekvár például), hogy ez már valóban nagy jóindulattal sem nevezhető még hamis máglyarakásnak sem.

Amit tettem: az almát és egy körtét felkockázva majdnem puhára főztem egy fűszeres, fahéjas, citromos vízben, majd összekevertem még őrölt fahéjjal és mézzel. Amíg főtt a gyümölcs, felvertem egy tojásfehérjét amit fruktózzal édesítettem. Egy egyszemélyes tortaformába tettem a gyümölcsöt, beborítottam a habbal és 160C-os sütőben sütöttem kevesebb mint 10 percig.

Annyira szépen nézett ki, majdnem mintha egy igazi flancos süti lenne, rajta egy hatalmas adag tejszínhabbal.Nyilván ezerszer finomabb ha az ember az almát vajjal és cukorral forgatná át, mert persze ezek hiányában a gyümölcs nem karamellizálódik, de nekem így is nagyon ízlett és bármikor készítenék ilyet akár vendégeknek is.

Recept (1 adag)

1 alma, hámozva, kockázva
1 körte, hámozva, kockázva
1 egész fahéj
5 szegfűszeg
fél citrom héja és leve
2 ek jó minőségű méz
1 kk őrölt fahéj
1 tojásfehérje
2 ek fruktóz

A sütőt előmelegítem 160C-ra.

Kb. 1,5 dl vizet felforralok, hozzáadom a fűszereket és citrom levét, héját, takarékon gyönygyöztetem pár percet. A hámozott, kockázott gyümölcsöket hozzáadom és puhára főzöm, de óvatosan, nehogy szétfőjjön. Közben felverem a tojásfehérjét, a végén hozzáadom a fruktózt, azzal is verem még picit. A gyümölcsöt leszűröm, átforatom a mézzel és az őrölt fahéjjal és beleterítem egy egyszemélyes formába (vagy tortaformába, ha nagy adagot csinálok). Rákanalazom a habot és a sütőben kb. 10 percig sütöm, vagy amíg szép barna lesz a teteje. Azonnal tálalom (esetleg némi light vaníliafagyival kísérve:)

VISSZA AZ EREDETI ÍRÁSHOZ